Досвід

Стройовий вишкіл – основа організації та управління, підготовка до спільних дій

Актуальність досвіду
Виконання стройових прийомів на кожному уроці  «Захисту Вітчизни» формує у кожного школяра стройові навички, виховує дисциплінованість, вміння працювати в команді, формує витривалість,  поставу, стійкий інтерес до пізнання, бажання та вміння навчатися, створює умови для розкриття природної активності особистості юнаків.

Ідея досвіду
 Формуванню вмінь і навичок  під час стройової підготовки забезпечують розвиток пізнавального інтересу і мотивації навчальної діяльності учнів та сприяють  перенесення  набутих вмінь і навичок  як на всі уроки «Захисту Вітчизни» так і на інші предмети.

Суть досвіду
Стройовий вишкіл – основа організації та управління, підготовка до спільних дій.

Практичне значення досвіду
Досвід апробовується на базі  Дунаєвецького НВК«ЗОШ I-IIIст, гімназія» а його елементи пропагуються на рівні районного методоб’єднання.
Новаційна і інноваційна значущість
Впровадження досвіду передбачає максимальне використання стройових прийомів для виховання в учнів дисциплінованості, вміння працювати в команді, формування постави, готовності захищати Вітчизну.

Технологія ідеї

Стройова підготовка, як розділ програми предмета «Захист Вітчизни» проводиться за затвердженою МОН України програмою і є складовою частиною підготовки молоді допризовного віку до військової служби.

Заняття зі стройової підготовки – один з важливих видів навчання і виховання юнаків, які удосконалюють вміння володіти своїм тілом, сприяють загартуванню волі, розвивають уважність, спостережливість, наполегливість, колективізм. Перебування в строю привчає до дисципліни, порядку, зібраності.


Стрій  - місце до спільних дій. Він, як ні один із видів навчання, виховує швидке, точне та одностайне виконання волі командира (начальника).                                                                
 Стройова підготовка допомагає оволодіти навичками організації та управління, в першу чергу, тим юнакам, які призначені командирами навчальних відділень і взводів.

Стройовий вишкіл вимагає розуміння необхідності чітких, швидких і вправних дій при виконанні прийомів у складі відділення, взводу. Стройова підготовка допомагає оволодівати різними прийомами і діями, навичками, які необхідні на заняттях з тактичної, вогневої, спеціальної,медичної підготовки тощо.

Стройові прийоми удосконалюються на заняттях з усіх розділів програми «Захист Вітчизни», під час  шикування, пересування строєм, проведення оборонно-спортивних, військово-патріотичних заходів.


Формуванню вмінь і навичок  під час стройової підготовки досягається шляхом:

1. Правильним плануванням стройової підготовки, чіткою організацією і методично правильним проведенням всіх занять.

2. Свідомим вивченням і наступним вдосконаленням прийомів і дій кожним учнем у відповідності до вимог Стройового Статуту.

3. Удосконаленням навиків стройового вишколу на всіх заняттях, під час шикувань і та при проведенні змагань, ігор, конкурсів.

4. Проведенням інструктажів з учнями-командирами відділень і взводів напередодні занять.

5. Самостійним відпрацюванням учнями стройових прийомів і дій.
6. Постійним контролем та високою щодо виконання учнями положень Стройового статуту Збройних Сил України.
Урок «Захист Вітчизни» спрямовується не на «середнього» учня, а на засвоєння програмного матеріалу кожним учнем з урахуванням його підготовки і розвитку.
У роботі застосовую :
урок повідомлення нових знань;
урок формування умінь (навиків);
урок застосування придбаних знань і умінь;
урок узагальнення і систематизації знань і умінь;
комбінований (змішаний) урок.

Формуючи  вміння та навички  під час виконання стройових вправ застосовую особистий показ, індивідуальне та загальне тренування в групах під керівництвом підготовлених учнів, які виконують роль командирів.
Під час викладання навчального матеріалу і засвоєння знань застосовую
методи стройового навчання(  демонстрація дії  та розповіді).  
В більшості випадків використовую декілька методів, наприклад: показ з розповіддю, пояснення з вправами. В тому чи іншому поєднанні один з методів відіграє провідну роль, а інший - другорядну.
Усний виклад стройових прийомів відіграє важливу роль у процесі стройового навчання. У стройовому навчанні використовую усне пояснення стройового прийому чи дії. Усне пояснення часто поєдную з показом прийомів та дій, що вивчаються.
Показ здійснює особисто або  за допомогою підготовлених заздалегідь учнів.
Тренування спочатку проводжу по розділах, а потім в цілому. Під час тренування звертаю увагу на помилки учнів  і роблю зауваження.
Даю завдання на самостійне опрацювання стройових елементів, методичні поради щодо повторення раніше засвоєних теоретичних знань і практичного відпрацювання прийомів, здійснюю постійний  за оволодінням навчального матеріалу.
Навчання стройовим прийомам вчитель проводжу в  такій послідовності: ознайомлення з прийомом; вивчення прийому; тренування. Для ознайомлення з прийомами:
а) називаю прийом (дію) і вказую де, і з якою метою його використовують;
б) подаю команду за якою виконується прийом; 
в)показую відповідно до Стройового Статуту, як виконується прийом в цілому, а потім в повільному темпі - по розділах з коротким поясненням порядку виконання. 
На ознайомлення з прийомом відводить мінімальну кількість часу.

Для ознайомлення з прийомами показую учням порядок його виконання в цілому, а потім по елементах, одночасно надаючи пояснення своїм діям. Прийоми та елементи, показанні чітко, правильно і грамотно, завжди справляють велике враження на учнів і викликають бажання виконати їх саме так, як було показано.
Показ завжди супроводжує коротким поясненням. В залежності від складності стройового прийому його вивчення проводить: в цілому, якщо прийом не складний; за допомогою підготовчих вправ, якщо прийом складний і окремі його елементи важко засвоюються.
В процесі повторення стройових прийомів чи дій, здобутті навички перетворюються в уміння. Процес формування навички у стройовому навчанні як цілісної дії ґрунтується на розділенні прийому на елементи і виконання прийому за елементами; послідовно об'єднує 
В процесі формування вмінь і навичок вчитель використовує принципи індивідуально-диференційованого підходу, а саме:
Контроль і оцінювання знань при цьому є відкритими.
Індивідуальний та диференційований підхід до учнів – це важлива складова частина методики навчально-виховної роботи вчителя. Щоб забезпечити високоякісне засвоєння кожним учнем стройових прийомів, слід постійно стежити за процесом його тренування, виявляти труднощі, які виникають у поодиноких учнів та допомагати їм ці труднощі долати. 
На моє переконання урок формування вмінь і навичок стройових прийомів повинен бути активним, повчальним, напруженим.
Урок будується на особистому прикладі (показі стройових прийомів) вчителя, на основах доброзичливість, тактовність, без зниження статутної вимогливості елементи демократизму.
Результативність реалізації досвіду
Отже стройовий вишкіл – основа організації та управління, підготовка до спільних дій. Як результат роботи – наявність мотивації до самовдосконалення, вироблення інтересу до навчальної діяльності у значної частини школярів. Учні постійно приймають участь у змагання, грі «Сокіл» («Джура»), Спартакіаді допризовної молоді. Вони активні у шкільній та позашкільної діяльності, проявляють відповідальне ставлення до вивчення інших шкільних предметів.


Це потрібно знати кожному  Див тут (5 сторінка)


Майстер-клас "Домедична допомога в умовах бойових дій" Див. тут

Презентація"Домедична допомога в умовах бойових дій"  Див. тут

Домедична допомога в умовах бойових дій" Новини Дунаєвеччини 07.11.15 (16.38 хв.) Див. тут


Презентація - Досвід роботи "Впровадження тактичної медицини з метою розвитку ключових навичок учнів по наданню домедичної допомоги в умовах ведення бойових дій" Див тут


Найкращий вчитель Захисту Вітчизни на Хмельниччині – дунаївчанин Див. тут


Найвище досягнення-мій син!

















10 комментариев:

  1. Хотів би побувати на ваших заняттях)

    ОтветитьУдалить
  2. дякую це була важлива інформація

    ОтветитьУдалить
  3. На мій погляд заняття проходять цікаво.

    ОтветитьУдалить
  4. Дякую вам, мої вихованці за оцінку моєї роботи. Я думаю, що матервіл, який знаходиться на блозі, збагатить ваші знання і посприяє ще кращій підготовці до уроків.

    ОтветитьУдалить
  5. Класна презентація, з Вашого дозволу буду використовувати!

    ОтветитьУдалить
  6. Анатолій Петрович, дякую за коментар.Використовуйте будь-який матеріал блогу, адже ми робимо одну загальну справу.Дай бог, щоб знання з тактичної медицини наших вихованців залишались лише знаннями і не використовувались на практиці.

    ОтветитьУдалить